ini aku. bukan kamu.

ponstan consumer

Tuesday, January 18, 2011

entri rawak 18 januari

kadang dalam hidup memang sakit bila kena memilih antara dua perkara yang endingnya nanti belum pasti. samar-samar. sedikit kelam. sakit.

jujur, aku memang tak suka berada dalam posisi ini. jadi kali ini bila dibiarkan memilih dan menentukan masa depan sendiri, aku buntu. serious. rasa terumbang-ambing. yang di kiri kata biarkan sahaja masa jadi penentu. yang di kanan pula ajak aku duduk berfikir.
1 hari. cuma 1 hari kau bagi aku buat keputusan hidup dan mati. aicewah drama. hmm
decision has been made. tolong jangan tanya aku kenapa. mmg benda ni buat aku down. serious. sbb bagi orang yang kurang keyakinan diri cam aku ni, i tend to doubt my own action. aku tak nak ragu-ragu and worse, menyesal dengan keputusan aku ni. aku dah habis fikir weh betul ni.


so please. jangan tanya dan jangan sebut. terima kasih.

 
gua dah dapat kenal pasti beberapa jenis golongan kawan yang harus dijauhi. fuhh bahaya orang macam ni. meh gua list down kan.

1. kawan macam biskut



kawan yang macam ni cuma akan ada dengan kau time certain situations. contoh bila dia takde duit, bila dia takde class and member dia lain ada class, bila dia kene buat something dalam group yang dia tak ngam, kebetulan pulak kau ada kat situ, and kepala kira boleh ngam la pulak ng dia. kebetulan. ha time tu la dia carik kau. waktu-waktu biasa dorang takkan cari kau atas alasan kau tak cukup cool untuk bergaul dengan dorang. nasihat aku untuk orang-orang camni, gi mampus ah kau wey get a life, you biotch. friends for benefit. loser gila.

2. kawan mulut cam ******

 
kawan macam ni dia rasa kadang-kadang dia melawak je, dengan niat nak entertain korang. kadang takleh gak nak salahkan orang macam ni sebab memang dah jadi perangai dia mulut takde insurans tapi kalau dah 24/7 nak duk mengutuk orang sana sini, elok kau tinggal jelah orang cam ni jauh-jauh. buat tambah dosa je kot. semua orang lalu sebelah dia nak dikomennya, belum lagi komen pedas yang dia kasi kat kau. tak ke panas?


3. kawan makan kawan

fuhh ni sumpah sakit. sakit woo kalau ada kawan camni. kau punya lah percaya kat dia, dia pulak betray kau. esp bila kau dalam environment baru di mana kau perlukan sebanyak mungkin support dari kawan-kawan yang mana semuanya kau baru kenal. proses mengenal hati budi memang tak dinafikan sebagai proses paling susah, jadi kau memang kena bijak memilih kawan. setakat ni gua pun belum cuba lagi jadi jangan gatal-gatal nak cuba.