ini aku. bukan kamu.

ponstan consumer

Thursday, December 16, 2010

its all in your hand

lawak.
kau lawak do.
atau lebih tepat kalau aku katekan kau ni ade split personality yang melampau.
agak melampau la jugak aku rase.
well, kat facebook album kau upload gamba2 muslimah kau.pakai tudung.blablabla..
fine, i dont have any problem with those pictures..sume org pun tak kesah pun.
kau nak pakai tudung ke, tanak ke, nak on off ke..
depens..its your life..sukati.
tapi bila tetiba kau nak post status damn org yang judge kau dengan cakap bende2 yang tak elok, kau nak melenting.nak panas2 lak..hahaha..sebab tu aku cakap kau lawak.
yelaaa..kalau kau tanak org cakap kau macam2, sapa suruh kau upload gamba kau gi clubbing?
sapa suruh kau post status kau tak saba nak berparty?? memang orang akan cop kau ni bitch la do.
da tentu2 pegi clubbing takkan la kau nak pakai jubah kan..
ye, kau ade hak tentukan jalan hidup kau.dan aku percaya orang lain pun takde mase 24 hours la nak sibuk2 hal hidup kau..bagi aku la kan, pandai makan, pandai simpan. sukati kau la nak gi mabuk2 ke, nak pakai bikini ke hape jadah sume tu..tapi kalau tanak orang mengata, tanak orang cakap kau bitch, cakap kau ni hipokrit with ur dress up before, senang je.."GET YOUR OWN ROOM" takyah heboh kau nak gi party, takyah upload gamba kau dalam club pakai seksi2 tu..so, tade la orang nak mengata pasal kau kan.  just simple as that. hidup kau, cara kau, hak kau..betul! sume orang tak bole nak pertikaikan hak kau tu.
so, lain kali beringatlah..eh adik, tak kampung laa kalau kau tak penah masuk club okay.
kau cantik..tapi kau akan lebih cantik kalau perangai dan sikap kau secantik wajah yang Tuhan kurniakan tu.
renung2kan... :)

 *sekadar nasihat dari hamba Allah yang khilaf.