ini aku. bukan kamu.

ponstan consumer

Thursday, March 10, 2011

PERANG DINGIN

kepada sesape yang betul2 kenal aku,
aku rase die akan paham aku ni type yang macam mana.
oh yess..aku boleh jadik sangat2 sweet dengan orang yang tak datangkan masalah kat aku.
yang tak cari pasal2 carik pasal dengan aku.
and yess jugak aku boleh jadik manusia yang paling korang benci,
manusia yang paling korang rase nak lempang atau ludah tiap kali tengok muka aku.
tu bagi orang yang tak pepasal buat bende2 negetif tak bertempat kat aku lah.
but until today, saat dan ketika ini belom lagi la muke ni kene ludah. :0
tu maknenye takde la orang yang benci aku sesangat kan.
dan aku ni kire dalam kategori tidak sangat menjadi kebencian orang lain kan.. hehehe
okay, ape kene mengena statement diatas dengan title entri arini?
okay..mai nak cita..
 okay..aku tau, aku paham, aku mengerti..
diri ni banyak sgt kesilapan.
dalam sedar atau tak, aku tau aku ade buat salah dengan orang. ade sakitkan ati orang.
tak kesah la dari segi perbuatan, percakapan, gerak laku, blablabla..
dan aku jugak mengaku bahwasanya kadang2 rase aku ni sangat ego
tanak mintak mintak maaf kat orang (for certain case yang aku rase bukan salah aku)
tapi percayalah,lama2 bile aku rase mcm dah lupe kat bende yang buat aku marah tu, nanti aku mesti okay balik.boleh mintak maaf balik..
aku jugak type yang tak suke melantun.. before memang la tiap kali terdengar orang bcerite pasal aku je.
dengan segera aku carik mulut tu, aku kasik basuh.. (tu time skola2 dulu la..)
time gangster (gangster kunun!)
sekang aku rase bile ku senyap, its better!
biar la kau nak cakap ape pun..
yess..memang orang akan bagi tanggapan buruk..
tapi aku pecaye dengan kata2 "diam tak bermakna salah!"
sooner or later, orang akan tau kebenaran.
sape yang salah.sape yang betul..
cepat atau lambat je..
buat ape nak lawan menyalak kan?
buang masa, buat tambah sakit ati je...ye tak?
jadik, biarlah yang menyalak tu terus menyalak..

lame2 bile die dah bosan senyap laa..
tapi kalo pasni dia nak menyalak lagi.
comfirm! memang die sengaja carik pasal.
and on that time sume orang akan aware yang die tu memang saje nak "mencapap"
dig in benda dah lepas..pastu nak kecoh2 lagi.
tak caye, tunggu je..
tapi, kalo pasni die senyap..
that mean, die agak matang laaa..
:)
jadik, pesanan kakak buat adik2 diluar sana,
pasni, kalau adik2 rase stress, orang dok carik pasal dengan hang,
orang dok mengata benda tak betol pasai hang,
lantak pi kat depa..
dok diam suda.
nanti lama2 senyap la depa.

renung2kan dan selamat beramal! :)

No comments: