ini aku. bukan kamu.

ponstan consumer

Wednesday, September 1, 2010

KELAHIRAN..


menjelang beberapa jam saja lagi..
detik dan tanggal aku dilahirkan beberapa puluh tahun dahulu..
entah..
*diam
*senyap
*nafas terhembus
sepertinya aku tidak menjangka sesuatu bakal menanti aku bila bangun esoknya.
kerna aku tidak teruja akan tanggal 2 september itu..
mungkinkah hati aku kosong kala dan detik ini?
mungkin...
apa jua, terima kasih pada yg sudi mengingati tanggal kelahiran itu.
kamu..kamu dan kamu semua...terima kasih atas kasih kalian.
aku hanya harap kalian doakan yang terbaik buat aku.
agar aku bisa senyum lagi seperti dulunya.
Tuhan, kasi aku kesempatan..biar aku buang sebentar gusar didada
serabut dikepala..resah dihati..beri aku sedikit peluang Tuhan.
Bunda..
terima kasih kerana jerih payahmu...pada saat dan ketika tanggal 2 september itu
engkau mengumpul usaha dan mengerah tenaga bertarung nyawa melahirkan aku dimuka bumi ini..terima kasih bunda..
*setitik air mata gugur kala ini..
terima kasih bunda..kerna kini aku sudah hampir 23 tahun..lihat bunda..anakmu kini sudah dewasa..kaki ini yang dulunya hanya sebesar 2 jarimu..sudah mampu berlari, sudah mempu membawa diri..terima kasih bunda..
aku mohon bunda..terus doakan anakmu ini..agar aku mampu hadap segala urusan dunia ini..urusan yang berbagai2..juga doakan aku bonda agar aku mampu mengejar akhirat jua.
peluk cium buatmu bunda..

No comments: